Sabtu, 31 Julai 2010

STAR NAIB JOHAN BAHAS PIALA PERDANA MENTERI

Haji Abdul Hashim, Pengetua STAR menerima hadiah daripada Tan Sri Alimuddin, KPPM

STAR muncul Naib Johan Pertandingan Bahas Bahasa Inggeris Piala Perdana Menteri ke-37 yang berlangsung di Pusat Konvensyen Putrajaya (PICC) pada 31 Julai 2010, kalah kepada Sekolah Sultan Alam Shah. Sebagai naib johan, STAR menerima hadiah RM2000.00 dan sijil penyertaan.

Dari kiri: Cikgu Helmi Fazlin, Aiman Sabeh, Azzam, Ashman, Thaqif, Haji Abdul Hashim dan Cikgu Zabidi

Di samping itu pembahas ketiga STAR, Muhammad Aiman Sabeh bin Mohd Shahib dinobatkan sebagai pembahas terbaik, menerima hadiah wang tunai RM1000.00.

Aiman Sabeh menerima hadiah Pembahas Terbaik

Pertandingan bahas antara Sekolah-sekolah Berasrama Penuh mula diperkenalkan pada tahun 1974. Kali terakhir STAR menjuarai pertandingan ini ialah pada tahun 1988 menewaskan Maktab Tentera Diraja. Pada tahun 2007 STAR masuk ke pertandingan akhir tetapi kalah kepada SM Sains Alam Shah.

Dari kiri: Ashman Ezani, Aiman Sabeh, Thaqif dan Azzam

Pembahas STAR terdiri daripada Muhammad Azzam bin Mohd Yani, Muhammad Thaqif bin Tamunif, Muhammad Aiman Sabeh bin Mohd Shahib dan Ashman Ezani bin Aminuddin. Mereka dibimbing oleh Cikgu Juliana, Cikgu Helmi Fazlin dan Cikgu Hafiza.

Dari kiri: Cikgu Ainun Maziah, Cikgu Mastura, En Hamdan, Cikgu Helmi Fazlin, Cikgu Juliana dan Cik Hafiza

Syabas dan tahniah kepada semua pembahas dan guru pembimbing kerana berjaya mengharumkan nama STAR di peringkat kebangsaan. Terima kasih dan penghargaan kepada semua guru, STAROBA, PIBG dan seluruh warga STAR kerana memberikan sumbangan dan sokongan untuk sama-sama mengembalikan kegemilangan sekolah kita yang berprestasi tinggi.

Encik Azlan (VP STAROBA) turut hadir

Antara aktivis STAROBA yang hadir memberi sokongan

Sokongan padu daripada pelajar STAR

1 ulasan:

  1. Tribute to the teachers for the passion and the patience in guiding those magnificent young men to deliver their pieces in such eloquent mannner during the final. I was at the audience in last row...however it was a mesmerising moment even though they managed as runners up. Bravo...

    Roslan Ali '75

    BalasPadam