Rabu, 21 Julai 2010

STAR CALON SBT 2010

Pengetua menyampaikan dokumen sokongan kepada Ketua Jemaah Nazir

Tahun ini sekali lagi STAR dicalonkan untuk pengiktirafan sebagai Sekolah Berprestasi Tinggi (SBT). Peluang STAR tahun ini lebih cerah setelah mencatatkan prestasi cemerlang dalam peperiksaan PMR dan SPM tahun 2009 serta meraih kejayaan cemerlang juga dalam pelbagai aktiviti kokurikulum di peringkat kebangsaan.

Hari ini, 21 Julai 2010 seramai enam orang Jemaah Nazir Sekolah telah hadir ke sekolah untuk melakukan proses penilaian dan pemantauan bagi tujuan tersebut. Dalam pembentangannya, Tuan Haji Abdul Hashim bin Abdul Karim, Pengetua Cemerlang STAR yang baru berjaya meyakinkan pasukan penilai bahawa STAR sememangnya layak diiktiraf sebagai SBT berdasarkan prestasi cemerlang dalam pelbagai bidang sama ada di peringkat daerah, negeri, kebangsaan mahupun di peringkat antarabangsa. Dalam aspek tertentu STAR setanding dengan sekolah SBT sedia ada malah ada juga pencapaian STAR yang lebih baik daripada pencapaian SBT tertentu dan jauh mengatasi calon-calon SBT yang lain.

Walau bagaimanapun masih ada ruang untuk penambahbaikan terutamanya dalam aspek kebersihan dan keceriaan sama ada di blok akademik mahupun di asrama. Insya Allah dengan kehadiran Pengetua baru ini segala kekurangan dan kelemahan tersebut dapat diatasi setelah melihat beberapa perubahan positif telah dilakukan dalam tempoh 10 hari beliau berada di STAR.

Pihak sekolah telah berusaha sebaik mungkin untuk mendapat pengiktirafan ini dengan kerjasama erat semua warga sekolah, STAROBA dan PIBG. Sama-samalah kita berdoa, mudah-mudahan hajat kita mendapat pengiktirafan sebagai SBT dimakbulkan.

1 ulasan:

  1. pengetua baru sangat meyakinkan... harap-harap beliau mampu melakukan perubahan drastik buat star...

    BalasPadam