Isnin, 18 Mei 2009

KELAS INTENSIF MASA CUTI

Sempena cuti pertengahan tahun ini, pihak sekolah dengan kerjasama PIBG akan mangadakan program Kelas Intensif Masa Cuti untuk pelajar tingkatan 3 dan 5 pada 29 Mei hingga 1 Jun 2009. Pelajar hanya dibenarkan pulang bercuti pada hari Selasa, 2 Jun 2009 selepas selesai program berkenaan.
Antara tujuan diadakan program ini ialah untuk membolehkan guru mengajar secara intensif bagi memastikan sukatan pelajaran dapat dihabiskan mengikut jadual yang telah ditetapkan iaitu pada 23 Julai.
Biasanya pada penggal pertama banyak kelas yang terpaksa ditangguhkan untuk memberi laluan kepada pelbagai aktiviti sekolah seperti sukan tahunan, hari anugerah cemerlang, cuti am, cuti perayaan dan sebagainya. Melalui program ini dapatlah guru mengajar topik-topik yang tidak sempat diselesaikan.
Bagi mata pelajaran yang sudah menghabiskan sukatan pelajaran mengikut jadual, program ini dapat dimanfaatkan dengan membuat latih tubi menjawab soalan peperiksaan.
Semoga program yang dirancang ini dapat dilaksanakan dengan jayanya sebagai suatu inisiatif untuk meningkatkan kecemerlangan pelajar dalam peperiksaan PMR dan SPM nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan