Jumaat, 16 Januari 2009

SINOPSIS PROGRAM MINGGUAN

Kelas Tuisyen

Kumpulan pelajar yang dikenal pasti belum cemerlang dan berprestasi rendah dalam mata pelajaran tertentu diberikan kelas tambahan pada waktu malam atau hujung minggu. Kelas tuisyen juga boleh digunakan oleh guru untuk tujuan menghabiskan sukatan pelajaran. Bilangan pelajar dalam kelas tuisyen ini tidak melebihi 15 orang supaya guru boleh memberikan bimbingan secara individu dan memastikan keberkesanannya. Setiap guru yang mengadakan kelas tuisyen akan dibayar sagu hati sebanyak RM25.00 sejam daripada tabung Program Kecemerlangan Akademik.

Kelas Bimbingan Rakan Sebaya

Kumpulan pelajar yang dikenal pasti berprestasi cemerlang membimbing rakan mereka yang berprestasi sederhana dalam kumpulan kecil (study group). Program ini dijalankan pada waktu prep malam dan hujung minggu.

Kelas Bimbingan Bahasa Inggeris PPSMI

Program ini dirancang sebagai satu inisiatif untuk memantapkan penguasaan Bahasa Inggeris di kalangan pelajar agar mereka dapat mengikuti pengajaran dan pembelajaran mata pelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris. Program ini akan dijalankan oleh guru-guru Bahasa Inggeris dan pesertanya terdiri daripada pelajar-pelajar yang dikenal pasti masih lemah penguasaan Bahasa Inggeris.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan