Jumaat, 4 Mac 2011

Rumah Hijau Juara STAR Gold Rush Athletic Circuit Edisi Pertama

Rumah Hijau muncul juara STAR Gold Rush Athletic Circuit edisi pertama setelah mengumpul 508 mata keseluruhan. Kejohanan olahraga antara rumah ini berlangsung di padang Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Ipoh pada hari Sabtu, 5 Mac 2011 dari jam 8.30 pagi hingga 12.30 tengah hari.
Rumah Hitam yang menduduki tempat kedua mengumpul 403 mata tetapi menduduki tempat pertama dari segi pungutan pingat dengan 13 emas, 10 perak dan 6 gangsa.
Olahragawan STAR 2011 disandang oleh Nor Fitri Mohd Zam dari Rumah Hijau. Beliau muncul johan individu kelas A dan berjaya mencipta rekod baru acara 100 meter.
Bagi acara tarik tali, Rumah Hitam berjaya mengekalkan kejuaraan selama dua tahun berturut-turut, menewaskan Rumah Kuning. Johan bagi pertandingan lain adalah seperti berikut;
Perbarisan: Rumah Kuning
Hiasan Rumah: Rumah Biru
Sukantara: Rumah Hitam
Majlis perasmian pembukaan disempurnakan oleh Presiden STAROBA, Dato' Mohd Nasir bin Ahmad dan majlis perasmian penutup disempurnakan oleh Dato' Seri Dr. Isahak bin Yeop Mohd Shar, CEO KYM Holdings Bhd, mantan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak.
Tahniah kepada semua atlet yang berjaya dan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada guru-guru, PIBG dan STAROBA yang berganding bahu menjayakan kejohanan olahraga kali ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan