Sabtu, 19 Februari 2011

Warga STAR Rai Kejayaan Dapat SBT



Seluruh warga STAR yang terdiri daripada guru-guru, pelajar, PIBG dan STAROBA meraikan kejayaan diiktiraf sebagai Sekolah Berprestasi Tinggi (SBT) pada 19 Februari 2011. Turut hadir ke majlis keraian ini ialah kumpulan pelajar first batch yang diketuai Ketua Umum pertama, Dato' Ratna Bijaya Aziz Badli bin Awang Chik.
Bagi mengembalikan nostalgia lama, 27 orang bekas pelajar first batch datang ke Ipoh dengan menaiki keretapi dengan disambut pelajar STAR bersama banner "Welcome Home Tigers of Tiger Lane" pada pukul 10.30 pagi.
Selepas minum pagi di Hotel Seri Malaysia, mereka bergerak ke STAR dengan menaiki bas sekolah. Kehadiran mereka disambut dengan paluan kompang dan bunga manggar. Aturcara lain ialah sesi bergambar, taklimat perkembangan terkini STAR, jamuan makan tengahari, tahlil dan doa selamat, ucapan Ketua Umum pertama, ceramah kerjaya oleh Prof. Emeritus Dr. Abdullah Hassan, penyampaian sijil penghargaan kepada guru-guru, majlis menandatangani plaque ucapan tahniah oleh semua pelajar first batch yang hadir, majlis ramah mesra dan diakhiri dengan jamuan teh.
Pihak sekolah merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada semua tetamu yang hadir, terutamanya bekas pelajar first batch, STAROBA, PIBG dan bekas guru STAR. Diharap pertemuan bersejarah ini akan disusuli dengan pelbagai program kerjasama untuk terus menaikkan nama STAR bagi memastikan status Sekolah Berprestasi Tinggi terus dipertahankan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan