Rabu, 3 Mac 2010

STAR Jalin Kerjasama Dengan Wright Robinson College, Manchester

Kunjungan Mr N. Beischer, Ketua Guru (Headteacher) Wright Robinson College, Manchester (WR) ke Sekolah Tuanku Abdul Rahman pada 2 dan 3 Mac 2010 membuka jalan ke arah menjalin kerjasama peringkat antarabangsa, sebagai satu keperluan untuk mendapat tempat sebagai Sekolah Berprestasi Tinggi (SBT).
Mr N. Beischer sangat mesra dengan pelajar

Mr N. Beischer bersama seorang guru sukan dari WR ini adalah sebahagian daripada peserta program ‘Internasional Inspiration’ anjuran British Council dan Kementerian Pelajaran Malaysia sempena penganjuran Sukan Olimpik di London tahun depan. Program yang berlangsung selama dua tahun ini, bertujuan memberi inspirasi kepada golongan muda untuk bergiat aktif dalam sukan dan bertukar kepakaran melatih bakat baru dalam bidang sukan yang boleh diketengahkan ke peringkat antarabangsa.

Pn Abidah dan Ms Susan bincang program Bahasa Inggeris

Selama dua hari berada di STAR, kedua-dua pihak telah mengenal pasti bidang yang boleh diketengahkan dalam rangkaian kerjasama tersebut. Selain sukan ragbi yang menjadi fokus utama, pihak WR juga sangat berminat untuk bekerjasama dalam bidang Bahasa Inggeris. Kedua-dua bidang ini merupakan niche area STAR sebagai sekolah kluster kecemerlangan.
Program ini diharap dapat menjadi permulaan terbaik untuk mengorak langkah ke arena antarabangsa dengan lebih pantas dan memberi impak yang besar kepada kecemerlangan STAR dalam masa terdekat. Yang penting, semua pihak yang berkepentingan perlu berpadu tenaga dan bekerja sebagai satu pasukan bagi memastikan segala hasrat dan sasaran kita dapat direalisasikan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan