Sabtu, 21 Februari 2009

CERAMAH MOTIVASI AZIZAN ALI (STAROBA)


Pada 16 Feb 2009 yang lalu pihak STAROBA Zon Utara telah membawa seorang tokoh sukan renang negara, Tuan Haji Azizan Ali untuk menyampaikan ceramah motivasi kepada guru-guru dan para pelajar STAR. Beliau yang kini berusia 62 tahun adalah bekas pelajar STAR pada tahun 1962-1967. Ketika di sekolah dahulu, beliau telah dianugerahkan sebagai Olahragawan STAR pada tahun 1967.
Dalam ceramahnya beliau menyeru kepada pelajar STAR supaya berusaha keras mencipta kejayaan cemerlang hingga ke peringkat antarabangsa dalam apa juga bidang sama ada bidang akademik mahupun bidang kokurikulum. Beliau turut mencabar pelajar STAR hari ini, kalau beliau yang sudah berusia 62 tahun masih mampu mencipta rekod berenang mengelilingi Tasik Putrajaya dan berbasikal membabitkan jarak sejauh 44 km, beliau yakin pelajar yang masih muda remaja juga mampu melakukannya.
Tuan Haji Azizan berazam untuk mencipta rekod sebagai rakyat Malaysia paling tua berenang menyeberangi Selat Inggeris pada Julai depan. Matlamat utama beliau ialah untuk menunjukkan kepada orang Barat bahawa orang Melayu Islam Malaysia setanding dengan mereka. Beliau amat berharap kehadirannya dapat membakar semangat pelajar STAR untuk mengikut jejak langkahnya untuk membuktikan kepada dunia bahawa orang Melayu, umat Islam dan rakyat Malaysia mampu bersaing dengan sesiapa sahaja dalam pelbagai bidang.
Maklumat lanjut berkaitan tokoh sukan renang veteran ini boleh dibaca di laman web dan blog berikut:
1. Berita Pendidik
2. Laman Web STAROBA
3. Kosmo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan